Zwrócić w ciągu 14 dni możemy jedynie towary zakupione NA ODLEGŁOŚĆ a nie w siedzibie - sklepie sprzedającego . Zwrot w terminie 14- dniowym dotyczy jedynie konsumentów zgodnie z definicją art . 221 KC . Nie przyjmujemy zwrotów towarów od firm prowadzących działalność gospodarczą. Jeśli podany jest Nr NIP i wydrukowana faktura Vat , to w takim przypadku towarów zwrócić nie można. W ciągu 14 dni od wydania rzeczy , konsument może zwrócić towary NOWE , które nie były używane , montowane , przerabiane , rozkręcane , lub w inny sposób był naruszony ich NOWY stan. Towar zwracany musi być w stanie NIE ZMIENIONYM . Sprawdzenia towaru możemy jedynie w granicach zwykłego zarządu. W praktyce oznacza to że możemy dokonać sprawdzenia towaru tak jak by był on wystawiony na półce w sklepie stacjonarnym . Przykładowo możemy obejrzeć pralkę z każdej strony , zajrzeć do bębna , ale nie możemy zrobić nią prania i zwrócić w ciągu 14 dni gdyby nie spełniła naszych oczekiwać . Inny przykład , gdy kupimy wiertarkę to nie możemy nią wywiercić otworów w ścianie i zwrócić , gdyż takiej możliwości nie mamy również gdy kupujemy taką wiertarkę w tradycyjnym sklepie stacjonarnym. W przypadku zwrotu towaru ( NOWEGO ) w ciągu 14 dni od daty wydania towaru , towar należy przesłać na własny koszt ( koszt odesłania towaru NIE BĘDZIE ZWRÓCONY KUPUJĄCEMU ) w oryginalnym opakowaniu fabrycznym TYLKO pod adres siedziby firmy czyli : firma: RAMAR Marzec Rafał , 05-500 Piaseczno , ul. Andersena 4 . Przesyłki wysyłane pod inny adres nie będą odbierane. Konieczne jest również oświadczenie woli klienta , które należy przesłać na adres e mailowy: wwwramar@interia.pl lub w sposób tradycyjny listem. Dostarczony towar będziemy dokładnie sprawdzać czy nie nosi śladów uszkodzeń , użytkowania , przerabiania , itp. i czy ogólnie nie zmieniony został jego NOWY stan . Tylko wtedy jeśli takich śladów nie odnajdziemy zostanie kupującemu zwrócona zapłata. Nie odbieramy również zwrotów towarów w postaci przesyłek ZA POBRANIEM. Takie przesyłki również NIE BĘDĄ ODBIERANE. BRAK MOŻLIWOŚCI ZWROTU TOWARU w przypadku gdy: 1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; 2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; 5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; 7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; 8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; 9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; 11) zawartej w drodze aukcji publicznej; 12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; 13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. 14) Klient odesłał towar który był używany .
REKLAMACJE TOWARU
Adres do odesłania reklamowanego towaru:
RAMAR Marzec Rafał
ul. Andersena 4
Towary większej wartości posiadają kartę gwarancyjną . Jeśli takiej karty gwarancyjnej nie odnalazłeś wraz z zakupionym towarem , wówczas rolę takiej karty pełni dowód zakupu , czyli paragon lub faktura Vat. Reklamowane towary klient jest zobowiązany dostarczyć na własny koszt najlepiej w oryginalnym , fabrycznym opakowaniu , lub innym opakowaniu zastępczym , które to jednak zapewni bezpieczne przekazanie sprzętu do gwaranta. Adres do odesłania reklamowanego towaru: firma RAMAR Marzec Rafał , 05-500 Piaseczno , ul. Andersena 4 . W przypadku uznania reklamacji przez gwaranta , koszt najtańszej przesyłki zostanie zwrócony na konto wskazane przez kupującego. Przesyłki wysłane na inny adres nie będą odbierane.Nie odbieramy również przesyłek z reklamowanym sprzętem wysłanych do nas " za pobraniem" . Do przesyłki proszę dołączyć : -dowód zakupu ( lub jego kopię ) -krótki opis usterki / wady -kontakt mailowy lub telefoniczny do osoby składającej reklamację. Większość sprzedawanych towarów posiada gwarancję realizowaną w przeważającej części w autoryzowanych serwisach producentów / importerów , zaś dokładne adresy punktów serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów lub na stronach internetowych producentów. To tam klient powinien kierować reklamowany produkt jeśli chce wybrać drogę NAJSZYBSZĄ . Można też przesłać reklamowany towar do nas , ale my i tak musimy go wysłać do gwaranta , którym jest najczęściej importer lub inny podmiot/gwarant wskazany w karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu.